برای طراحی لوگوی فب‌لب سفارشی را به دوستان‌مان در استودیو سه‌درچهار داده بودیم که چند روزی‌ست طراحی آن را به پایان رسانده‌اند. فب‌لب‌ها مفاهیم تازه‌ای هستند که نیاز به معرفی و توضیح دارند، بنابراین لوگوی چنین مجموعه‌ای بایستی خیلی خوب مخاطب خود را از ماهیت کار باخبر می‌کرد. برای طراحان استودیوی حرفه‌ای سه‌درچهار نوشته بودیم که ما یک لابراتوار تجربه‌ٔ ساخت دیجیتال هستیم که هم به فعالیت‌های ساخت ماکت و نمونه مشغول‌یم، هم ساخت‌های بزرگ‌مقیاس را تجربه می‌کنیم و هم برای ساخت محصولات ارائه‌ی خدمت می‌کنیم. مخاطبان اصلی ما نیز معماران،‌ طراحان صنعتی و طراحان بسته‌بندی هستند که اولویت خطاب ما با دانش‌جویان این رشته‌هاست؛ در درجه‌ی بعدی نیز همه رشته‌ها و شاخه‌های هنری به فراخور محصول یا طرح‌هایی که نیاز به ساخت دیجیتال دارند، مخاطب فب‌لب خواهند بود.

  

ایده‌‌ی ابتدایی کار از مفهوم اتصال به دست آمد که ما آن را نمادی از ساختن می‌دانستیم. محمدرضا چیست‌ساز عزیز که طراحی لوگو را بر عهده گرفته بود،‌ از یک شش ضلعی منتظم و دو قطعه‌ی Uشکل برای ساخت لوگو استفاده کرد. فرم نهایی یک شکل سه‌بعدی و منتظم بود که اتفاقاً به لوگوی بنیاد فب نیز بی‌شباهت نبود!

  

در نهایت لوگوی فب‌لب ما رنگ سبز و بنفش به خودش گرفت تا کمی با ادبیات گرافیکی زمان خود هم‌خوان‌تر باشد. از این پس در همه جا می‌توانید ما را با این لوگوی تازه پیدا کنید.

 

یحیی نوریان

نویسنده یحیی نوریان

نوشته های بیشتر از یحیی نوریان

نظرتان را بگویید